Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η λίστα κρασιών αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης του εστιατορίου από τον ανταγωνισμό και ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσφέρει ένα εστιατόριο υψηλή κουζίνα, εάν δεν τη συνδυάζει με μια αντίστοιχα σπουδαία λίστα κρασιών. Είναι δεδομένο πώς η απόλαυση ενός καλού φαγητού πολλαπλασιάζεται όταν αυτό συνοδεύεται από ένα καλό ποτήρι κρασιού, το φαινόμενο είναι συνεργιστικό, καθώς το ένα συν ένα κάνει τρία και όχι δύο. Για να πετύχουμε το ιδανικό αποτέλεσμα η αρχιτεκτονική της λίστας κρασιών και οι προτάσεις συνδυασμού με φαγητό είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Τέλος, η λίστα κρασιών αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο παρουσίασης και προώθησης του κρασιού και αυτό αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα εάν αναλογιστούμε ότι σε ένα εστιατόριο τουλάχιστον ο μισός τζίρος πρέπει να έρχεται από το κρασί.
Ποια είναι η ιδανική λίστα κρασιών για ένα εστιατόριο;
Ιδανική λίστα κρασιών για ένα εστιατόριο είναι εκείνη που μπορεί να αλλάζει εύκολα, γρήγορα και χωρίς κόστος με σκοπό την άρτια και δυναμική παρουσίαση των κρασιών. Ένα χαρτί υψηλής ποιότητας και ένας απλός εκτυπωτής είναι βασικά εργαλεία. Επίσης, οι ηλεκτρονικές λίστες δίνουν ευελιξία και δυνατότητα να παρουσιάζονται επιπλέον πληροφορίες στους πελάτες, όπως φωτογραφίες του οινοποιείου, των αμπελώνων και πολλά άλλα. Σε κάθε περίπτωση, μια λίστα κρασιών πρέπει να έχει δυναμικό χαρακτήρα και να είναι ευέλικτη. Οι χρονιές αλλάζουν και οι παλιότερες σοδειές που υπάρχουν στην κάβα αυξάνουν την εμπορική τους αξία. Κρασιά που υπάρχουν στην κάβα και έχουν φτάσει στο αποκορύφωμά τους, πρέπει να προωθηθούν σωστά μέσω της λίστας. Επίσης, ανάλογα με την εποχή και την περίσταση, η λίστα κρασιού πρέπει να προσαρμόζεται. Οι προτεινόμενοι συνδυασμοί φαγητού και κρασιού πρέπει να αλλάζουν τακτικά, κρατώντας το ενδιαφέρον των πελατών αμείωτο. Η συνεχής παρακολούθηση, η παρουσίαση, η εκπαίδευση και ο συντονισμός του προγράμματος κρασιού από ειδικούς είναι ζωτικής σημασίας για ένα εστιατόριο.
Ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος για την παρουσίαση των κρασιών σε μια λίστα;
Το όνομα της ετικέτας, τα στοιχεία του παραγωγού, η χώρα και η γεωγραφική προέλευση, νομοθετικοί προσδιορισμοί, ποικιλίες, χρονιά εσοδείας, μέγεθος φιάλης, δυνατότητα για σερβίρισμα σε ποτήρι, ο όγκος σερβιρίσματος και η τιμή είναι τα βασικά στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν σε μια λίστα κρασιού. Η κατηγοριοποίηση μπορεί να γίνει βάσει της γεωγραφικής θέσης, της ποικιλιακής σύνθεσης και του στυλ του κρασιού. Για παράδειγμα, βάσει του στυλ μπορεί να διακρίνονται σε λευκά, ροζέ, ερυθρά, ήσυχα, αφρώδη, ενισχυμένα και γλυκά.